Saját Szemmel

Saját Szemmel

Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok...

2018. június 24. - Saját szemmel

Ritka az olyan hétvége, ami nem munkával telik, amikor el tudunk szakadni és megpróbálunk pihenni, kikapcsolódni.

Nehéz úgy elvonatkoztatni mindentől ilyen alkalmakkor, hogy ne keressem az újítások lehetőségét, ne legyek kritikus, ne vegyem észre a mások problémáit, hiszen mi sem vagyunk tökéletesek.

Mi is kapunk hideget, meleget, építő az olyan kritika, ami jogos, felnyitja valamilyen területen a szemünket, amit talán eddig nem is vettünk észre, hiszen mi a mindennapjainkat éljük a szálloda falain belül.

De szívfájdító az, ami nem jogos, amikor olyan dolgokat kritizálnak a vendégek, amikkel nem tudunk azonosulni, és olyan jelzőkkel illetnek, ami földbe döngöl bennünket, és bizony megtorpanást is jelent a mindennapokban, és idő kell, hogy újra turbó gázra kapcsolva menjünk előre.

A mai világban a vendéglátás és turizmus terén mindenki véleményt nyilváníthat, kritizálhat, lejárathat egy-egy éttermet vagy szállodát.

De kérdem én egy ügyintézés, orvosi vizsgálat, kórházi kezelés, napi bevásárlás után hazatérve már kapjuk is az e-mailt, hogy minősítsük a szolgáltatást?

Azt hiszem nem. Mert vagy ott állunk ki magunkért, vagy a pénztártól való távozás után- ami ki is van helyezve sok helyen panasznak hely nincs.

Nálunk viszont van, sőt sokkal inkább utána van, nem felvállalva a személyes konfrontációt.

Mindenki érzékeny egy szálloda csillagjainak számára, de szerintem kevesen tudják, hogy azokat a  bizonyos csillagokat mire is adja, milyen szolgáltatások biztosítására adja a szálloda szövetség.

Mekkora méretűnek kell lennie a szobának, hány fogást kell biztosítani az étkezéseknél, milyen egyéb szolgáltatásokat kell nyújtania a szállodának.

A hétvégén egy négycsillagos hotelben pihentünk, amivel most én sem voltam megelégedve, de hazaérkezve, nem ültem le azonnal a gép elé, hogy lehúzzam és egy csillaggal minősítsem a hotelt, hanem csak nyugtáztuk , hogy ide többet nem megyünk. 

Másrészt, megnyugodtunk, hogy azért ez nálunk nem így van.

Már a becsekkolásnál problémánk volt, a köszönet után kitöltötték velünk a bejelentő lapot- GDPR-nak nyoma se volt- majd megkaptuk a szobakártyákat. Semmilyen tájékoztatást nem mondtak.

A szoba tiszta volt, de iszonyatos hypó szag volt érezhető mindenhol, nyugtáztuk itt illatosított tisztítószerekre nem költenek, aminek a költségvetése egy hónapban nálunk elég nagy összeget tesz ki.

Az ágy matraca keskeny volt, az biztos, hogy nem a standard szállodai matrac került az ágyba, minden leülésnél az ágy peremébe vertük a lábunkat, majd belesüppedve éreztük az ágy rácsait.

A tv pici volt, de minket ez nem zavart, hiszen mi is most cseréltük ki nem rég, az ember végül nem a televízió miatt megy egy hotelbe, de a szobamappában feltüntetett csatornákat bizony nem mind lehetett nézni. Egyik adó még tavaly lefagyott, az  kép mereven jelent meg a képernyőn. 4 magyar és 6 német csatorna volt fogható.

Na nálunk már vernék a recepciót- nyugtáztuk.

A wellness tér egy kis úszómedencéből és egy jakuzziból állt, igaz itt volt egy kinti úszómedence is, de mivel nagyon hideg volt azt használni sem tudtuk.

A benti úszómedencében két embertől több nem fért el, a jakuzziban pedig max 3.

Egy kis finnszauna, infraszauna és egy gőzkabin nyújtott még kikapcsolódási lehetőséget. 

Akkor a miénk miért kicsi? Igaz nincs kinti medencék, de azért, hogy csak bentről nézzük, nincs értelme.

A napozóágyak fából készültek, de a beruházás óta nem volt a fafelületük kezelve, kopottan árválkodtak a medence körül, alatta a padló koszos, pókhálós, ropimaradékokkal. Három növény árválkodott egy-egy sarokban, ha beszélni tudtak volna hangosan hallhattuk volna a sírásukat, jajgatásukat egy kis vízért, tisztításért, gondozásért. 

Na ilyen kicsi wellnessbe nem kell úszómester az biztos, ami már spórolás a szállodának a bér terén.

Az esti vacsoránál a harmadik csészébe tudtam csak levest szedni, mindegyik széle piszkos volt, a felszolgáló kislány köténye talán hetek óta nem találkozott a mosógéppel. 

Választék: két féle leves, egy hal, egy csirke és egy csőben sült tésztaétel, két fajta köret, 3 féle saláta, egy fajta sütemény és fagylalt volt.

Nálunk két fajta leves, négy fajta főétel, hideg előétel, saláták, gyümölcs mindig van, desszert két fajta.- és ezek után megkapjuk, hogy a vendég nem tudott mit enni.

Nekünk a választékkal nem volt problémánk, ez van, itt ez a trend e közül kell választani.

De azzal már igen, hogy a két fajta leves: palóc és gyümölcsleves szedőkanalai egy alátéten voltak és a maradékok keveredtek, nem akarva is a gyümölcsleves maradéka a palóclevesbe került és fordítva.

A felszolgálók ott a vendégtérben a vendégek előtt beszélték meg hangosan a beosztást, ki mikor nem tud jönni, mert ki mikor akar bulizni.

A reggeli sem volt másképp, rántotta, két fajta felvágott, sajt, kefír, joghurt, vaj, dzsem, méz, sült kolbász és virsli, paradicsom, paprika, uborka, kávé, tea, két fajta gyümölcslé.

Elgondolkoztam magamban, hogy a nemrég a reggelinket kifogásolt vendég itt vajon mit írt volna, mivel nálunk úgy véleményezte a reggelit, hogy silány.

Mi is az a silány reggeli?:  paraszttál: kolbásszal, tepertővel, lilahagymával,erős paprikával,  négy fajta sonka, másik kétfajta felvágott, két fajta szalámi,  két fajta rántotta, bundáskenyér, sült tarja, mini debreceni vagy virsli, tejbegríz vagy tejberizs, magvas zsemle, sima zsemle, kifli, fehérkenyér, barnakenyér, 2 féle kalács, teljes kiőrlésű kenyér,  müzli, zabpehely, csokigolyó, vaj, dzsem méz, mini ráma, mini vaj, kávé, tea, négy féle gyümölcslé, hideg tej, meleg tej, laktózmentes tej, mini croissant vagy fornetti, zöldségek: uborka, paradicsom, paprika. Azt hiszem nem hagytam ki semmit.

Ilyen véleménynél megfordul a fejünkben:  a kedves vendég akkor otthon mit eszik?

Szóval csillagok, ide vagy oda, vélemények ide vagy oda...

Higgyék el kedves vendégek, mindent megpróbálunk megtenni, hogy tényleg megérdemelten viseljük a 4 csillagot!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatszemmel1.blog.hu/api/trackback/id/tr10014068749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása