Saját Szemmel

Saját Szemmel

Családbarát vagy felnőttbarát szálloda?

2018. április 24. - Saját szemmel

Manapság egyre több szó esik a szállodák profiljáról, azaz felnőttbarát vagy gyerekbarát szállodaként üzemeljenek.

A  felnőttbarát szállodák sokkal jobban elterjedtebbek Németországban, Ausztriában és Dániában mint kis hazánkban.

De mégis melyik a jobb, hol érdemesebb pihenni?

Azt hiszem erre a kérdésre nem lehet határozottan válaszolni, de le kell szögezni mind a kettőnél vannak mellette és ellene szóló érvek is.

Ma Magyarországon sokkal jobban kitolódik a gyermekvállalás, a fiatalok inkább a karrierjükre koncentrálnak, sokkal inkább magukkal vannak elfoglalva és éppen ezért nehezebben tűrik a gyerekzsivajt, mert úgy érzik őket ez a "hangzavar" zavarja. 

De az idősebbeket is meg lehet érteni, akik már elfáradtak a saját gyermekeik és unokáik pesztrálásában és a PIHENÉS szó számukra a nyugodt, csendes környezetben töltendő kikapcsolódást jelenti.

De érvelhetnek a felnőttbarát szálloda mellet a kifáradt szülők is, akik 2-3 napot gyerekmentes övezetben szeretnének eltölteni, hogy feltöltődjenek és ismét türelmesebben forduljanak gyermekeik felé.

Azt gondolom, mindannyiunkban ott van a gyermek felnőttként is, soha nem növünk fel, csak megtanulunk viselkedni.

Vagy mégsem?

Sokszor felnőttként is ledöbbenünk egymás viselkedésén, akkor a gyermeki kirohanásokat miért nem toleráljuk? Vagy elfelejtjük mi milyenek voltunk gyermekként?

Mi családbarát szálloda vagyunk. 

Igen, el kell fogadni a kritikát azoktól a vendégeinktől, akik panaszkodnak a gyermekek hangoskodására, rohangálására, mert van ilyen.

"Attól, hogy a világ olyan, amilyen, a gyerek még olyan lesz, amilyenné a család nevelte." (Tari Annamária)

Mi csak elnézést tudunk kérni, vagy éppen a recepciós kolléga fel tud telefonálni a szobába és kérni a családos vendégeket, hogy legyenek szívesek egy picit halkabban lenni a szobában, mert a szomszédjukat zavarja a ricsaj.

A wellnessben lévő kolléga csak nagyon udvariasan tudja megkérni a kisgyermekes családokat, hogy az úszómedencébe a gyermekek ne ugráljanak, mert zavarja az ott úszkáló vendégeket.

Aztán vagy elfogadják, vagy kikérik maguknak, vagy elküldik a kollégát a melegebb éghajlatra... Mert ugye ők fizettek a szolgáltatásért...

De olyan is előfordul, hogy a felnőttvendégeket kell megkérni, hogy ne üljenek bele a gyerekmedencébe és ne foglalják el azt a gyermekek elől.

Hogyan is vagyunk? Ki kit kritizálhat?

Mi csak egyet tudunk tenni. Figyelni minden kedves vendégre, megpróbálni mindenkinek eleget tenni, mindenkinek a kedvében járni, de a játékszabályok betartásával.

Hiszen egy-egy balesetnél, könnyű ám bennünket okolni, könnyű ám a panaszkönyvet kérni, könnyű ám kiharcolni a kompenzációt, könnyű ám lejáratni a szállodát.

De nem könnyű mindenkinek megfelelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatszemmel1.blog.hu/api/trackback/id/tr1213868398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása