Saját Szemmel

Saját Szemmel

Ütközőpont

2018. július 22. - Saját szemmel

Nyár van. Legalábbis nyarat írunk, mert az időjárás nem azt igazolja. Inkább tavasz vagy ősz, annyi a csapadék, de vannak forró nyári éjszakák, amikor a hőség elviselhetetlen.

Jönnek mennek a vendégek, hiszen mindenki a szabadságát tölti, pihenni szeretne, feltöltődni, kiszakadni a mindennapokból.

Nehéz időszak ez egy szálloda életében, hiszen folyamatos telt ház esetén mindenkinek top-on kell lennie, a vendég a dolgozók fáradtságát nem veheti észre. Míg mindenki pihen,addig mi alig mehetünk szabadságra, mindenkire szükség van. Segítségeket kell hívni, bizony ilyenkor jól jönnek az alkalmi munkavállalók, a gyakorlati helyet kereső diákok, kisegítők.

Pontos menetrend, beosztás, és azonnali megoldás keresése, ha netán valaki nem bírja a tempót és lebetegszik. Állandó figyelem, készültség, odafigyelés.

Bizony akadnak nehézségek is ilyenkor, amiket a szálloda vezetőnek kell megoldania, kezelnie, lekommunikálva akár a vendég-vendég, dolgozó-vendég vagy dolgozó-dolgozó közötti véleménykülönbséget.

Vannak több figyelmet igénylő vendégek, akik több törődést várnak el, vannak dolgozók, akik a lelki támaszt, problémájuk megoldására kérnek segítséget.

Ilyenkor a vezető családja, barátai háttérbe szorulnak, mert sajnos azokra, akik végig támogatják elhivatottságát kevesebb idő jut.

És vannak nagyon nehéz esetek..., amikre nem lehet felkészülni, amik idegörlőek és csak az évek, rutin és élettapasztalat segítségével lehet megoldani.

Péntek.

Autó gördül a szálloda bejáratához. Egyedülálló férfi, szabad szoba iránt érdeklődik. Olyat szeretne, ahová másnap a párját és gyermekét is elhozhatja, mivel a környéken dolgozik. Kedvesen mosolygunk, segítünk, kiszolgáljuk. Láthatóan jól érzik magukat, többször fogyasztanak, ebédelnek, pezsgőznek, kávéznak. Elutazáskor érdeklődik a fizetési lehetőségekről, majd kimegy szálloda elé, hogy elszívjon egy cigarettát. 

Várjuk vissza, nem jön. Már mindenki elutazott. Délután telefon, elérjük, ígéri hozza a pénzt, rendezi a számlát.

Nem jön. Újabb telefon, rendezi, utalja, de lerobbant a kocsija. Nem jön.

Másnap telefon, utalja. Bankszámlaszámot adunk meg neki, ígéret, másnapra ott a pénz.

Hát nincs ott. Telefon, kérés, felszólítás, ígéret.

Nem történik semmi.

Ilyenkor már feszül minden ideg, jár minden tekervény a megoldás keresésére.

Nincs más, feljelentést kell tenni a rendőrségen.

Másfél óra jegyzőkönyv, azonosítás és döbbenet. Csalóval állunk szemben, aki már több embert is megkárosított.

Kedves nyomozó, érezzük a részvétet, a segítséget de ez majd mire lesz elég...

 

Hétfő.

Távozó vendég fizetésénél derül ki, hogy az előleg nem érkezett meg. Nyomozunk, keressük a számlát, sehol.

A vendég kifizeti a számlát, majd hazaérve küldi a rózsaszín csekk igazolását. Ilyen is ritkán van, hiszen az utalást a könyvelés egyből látja. Keresünk, nyomozunk tovább, de mivel a vendégnek igaza van a bizonylat elküldésével, saját pénzemből kártérítem és visszautalom neki az összeget.

Posta, budapesti központ napok elteltével igazolja, hogy a volt megbízott vezető vette át a pénzt.

Újabb pofon. 

Érzem a ráncok mélyülnek, erőm elhagy.

De fel kell állni!

Szerda.

Kedves idős vendég érkezik hozzánk szállodánkba, Az idősekre mindig odafigyelünk, főleg ha valaki egyedül jön, hiszen úgy érezzük ilyenkor a család ránk bízza szerettét.

Ezer kérdés, kérés, mindenki segítőkész, de estére elfáradunk. Lehetetlen mindenkivel ennyit foglalkozni.

Érezzük a bácsinál gondok vannak, de mindenki próbálja kezelni a helyzetet.

Pedig nem egyszerű: Inzultálja a kolléganőket, kiosztja a vezetőket, mert nem engedjük meg, hogy egy kolléganő munkaidőben, kávézgasson és wellnessbe menjen vele.

Kezd kellemetlenné válni a helyzet a többi vendég előtt.

Aztán egy napra eltűnik.

Aggódunk érte, mert az utolsó busszal sem jön vissza. Keressük a családtagokat, akiket nagy nehezen elérünk és megerősítik: a bácsi beteg, gyámság alatt áll.

Tájékoztatjuk, kérjük a segítségüket de nem igazán jön.

Elutazáskor kiderül: nincs is elég pénze, hogy a számláját rendezze.

Újabb telefon, majd ígéret: a számla rendezve lesz.

Bízunk benne.

És ez csak 3 vendég az elmúlt hétből a napi 100-ból...

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatszemmel1.blog.hu/api/trackback/id/tr3514127737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása